Verbeteren van SEO

SEO (of Search Engine Optimization in het Engels) komt overeen met een reeks technieken die het mogelijk maken om een ​​site of webpagina in de eerste natuurlijke (d.w.z. niet-betaalde) resultaten van zoekmachines te positioneren.

Om een ​​goede SEO te bereiken, moet je enkele basis SEO-technieken volgen. Wist je dat 67% van de klikken op de SERP naar de eerste 5 organische resultaten gaan? Het verwijzen naar jouw artikel op deze eerste pagina moet daarom uw hoofddoel zijn om jouw natuurlijke verkeer te vergroten.

Checklist met SEO-tips voor een goede SEO

Door in een blogpost de nodige antwoorden te geven aan jouw publiek en hen een kwaliteitservaring te bieden, zullen jouw SEO en jouw verkeer toenemen. Er is geen magische oplossing, dus je zult nauwgezet moeten zijn.

Zoek op trefwoorden

Onmogelijk om te beginnen met het schrijven van een artikel zonder eerst op trefwoorden te zoeken.

Zoekwoordonderzoek stelt je in staat om de verwachtingen en behoeften van jouw potentiële bezoekers te begrijpen. Door de verschillende trefwoorden en hun verkeersvolume te analyseren, kun je een onderwerp voor jouw artikel kiezen dat overeenkomt met de zoekopdrachten van internetgebruikers.

Om jouw artikel bovenaan de zoekresultaten te plaatsen, kies je één thema per artikel om jouw bezoekers een complete en gerichte oplossing te bieden.

Gebruik tools zoals Google Keyword Planner of SEMRush om zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Het kan ook erg handig zijn om het trefwoord waarnaar je jouw artikel wilt verwijzen in de zoekbalk van Google te typen: je kunt de verschillende suggesties en varianten herkennen die door gebruikers worden gezocht en de hoek van jouw artikel aanpassen.

Analyseer de concurrentie

Wanneer je een gericht en voldoende onderzocht zoekwoord hebt geïdentificeerd, analyseer dan de concurrentie in de zoekresultaten voor dit zoekwoord. Door jouw zoekwoord in te typen in Google krijg je een zeer goed overzicht van de concurrentie.

Je moet rekening houden met de autoriteit van de websites die zichzelf verwijzen voor het gerichte zoekwoord. Na verloop van tijd en jouw onderzoek, zul je jouw gevoel voor intuïtie met betrekking tot jouw SEO-strategie kunnen ontwikkelen op basis van de concurrentie.

Als je bijvoorbeeld de eigenaar bent van een klein hotel in Amsterdam zal het bijzonder moeilijk zijn om naar jouw website te verwijzen voor het zeer concurrerende zoekwoord “hotel Amsterdam”, omdat sites met een zeer hoge autoriteit, zoals trivago of Booking, al met de eerste plaatsen concurreren. Kies dan voor een long-tail zoekwoord zoals “bed and breakfast in Amsterdam Noord” waarvoor zeker minder zoekopdrachten zullen zijn, maar ook veel minder concurrentie. 

Produceer inhoud van hoge kwaliteit

Nu je het onderwerp van je blogpost hebt geïdentificeerd en erop gericht, is het tijd om te gaan schrijven. Doe onderzoek op forums, analyseer online discussies en gebruik feedback van jouw klanten om zoveel mogelijk vragen van jouw lezers over het onderwerp van jouw artikel te beantwoorden. Kijk voor meer informatie op Seeders.nl.

Scroll naar top